Jedną z zalet bycia celebrytą jest możliwość inwestowania w ulubiony produkt. Marihuana od lat cieszy się dużym powodzeniem wśród gwiazd show biznesu i nie tylko.
Snoop Dogg
Świat konopi indyjskich bez Snoop Dogga jest jak masło orzechowe bez dżemu albo Kolumbia bez kokainy. „To dla mnie prawdziwa przyjemność podzielić się z Wami produktami, które tak bardzo kocham” — mówi Snoop w swojej reklamie. — Od szyszek, po koncentraty i żywność. Wszystko to jest zbierane przez ręce Twojego posłusznego sługi. Koniecznie przyjedź do Kolorado i przekonaj się sam. Do swojego programu Leafs Snoop Dogg osobiście dobiera i dokładnie waży każdą zieloną szyszkę. W roku 2013 wraz z firmą partnerską Snoop wypromował linię waporyzatorów o nazwie Snoop Dogg G-Pen. W 2019 nawiązał współpracę z izraelską marką Seedo, aby dać rozgłos systemom sztucznej inteligencji Seedo Homelab, które pomagają hodowcom domowym w uprawie konopi. Snoop Dogg jest również współzałożycielem firmy Canna Casa Verde Capital.
![](https://seedweed.pl/wp-content/uploads/2023/12/snoop_dogg-1024x344.png)
Seth Rogen
Nazwisko Rogen nabrało we współczesnej branży konopnej prawie tak wielkiego rozgłosu jak pseudonim Snoop Dogg. Seth Rogen, gwiazda filmów This Is the End i Pineapple Express, dużo opowiada o kulturze użytkowania marihuany w swoich publikacjach i przemówieniach. Jako zawzięty miłośnik konopi, Seth zapoczątkował własny brand Houseplant, który reprezentuje jego produkcję konopi naturalnych i wszelakich akcesoriów konopnych w stanie Kalifornia. Ideologiczną podstawą tej marki jest edukacja społeczna i promowanie korzyści z konsumpcji marihuany. „Począwszy od założycieli naszego kraju, historia użytkowania konopi indyjskich zakorzeniła się, więc należy ją traktować z godnym szacunkiem.” W swoich wywiadach Seth opisuje możliwości zdrowej relacji człowieka z marihuaną, która może mieć ogromny pozytywny wpływ na różne aspekty naszego życia. Obecnie jego kanadyjska firma Houseplant dołącza do rynku amerykańskiego, ponieważ coraz więcej stanów legalizuje konopie indyjskie.
![](https://seedweed.pl/wp-content/uploads/2023/12/seth_rogen-1024x344.png)
Mike Tyson
Znany na całym świecie i uwielbiany przez miliony, ten wytatuowany mistrz świata w boksie wagi ciężkiej obecnie zajmuje się uprawą konopi na zachodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych. Tuż po zmianie przepisów odnośnie legalizacji marihuany w Kalifornii, nie marnując czasu, Mike kupił ziemię w El Segundo i zbudował na niej swoje ranczo. Poza uprawą, jego działalność obejmuje również licencjonowanie i promowanie licznych projektów związanych z konopiami indyjskimi w Stanach. Na jego Youtube kanale uruchomiono też podcast, w którym Mike dyskutuje z innymi gwiazdami o trendach konopnych. Celem głównym jego kampanii jest zbudowanie całego konopnego miasteczka z hotelami, sklepami i miejscami rozrywki. Mike Tyson nie ogranicza się jednak do uprawy na kontynencie – w najbliższej przyszłości planuje założyć konopną działalność też na wyspie Antigua, która dopiero w roku 2018 zalegalizowała marihuanę medyczną. Chociaż rekreacyjne użytkowanie konopi jest tam jeszcze zabronione, rząd prowadzi politykę przyciągania inwestorów takich jak Mike, który zaproponował powstanie na wyspie centrum odnowy biologicznej wraz z hotelem.
![](https://seedweed.pl/wp-content/uploads/2023/12/mike_tyson-1024x344.png)
Willie Nelson
Gwiazda muzyki rockowej Willie Nelson jest jednym z pierwszych celebrytów w Stanach, którzy dołączyli do grona miłośników konopi indyjskich. W 2016 roku założył firmę Willie’s Reserve, która od początku istnienia promowała medyczne zastosowanie marihuany i wspierała mniejsze lokalne przedsiębiorstwa. Uważa się, że Willie stawia mocny nacisk na jakość swoich produktów. W 2019 otworzył dwie kolejne działalności – Willie’s Remedy i Willie’s Rescue, które skupiają się na produkcji lekarstw na bazie konopi dla ludzi i zwierząt.
![](https://seedweed.pl/wp-content/uploads/2023/12/willie_nelson-1024x344.png)
Whoopi Goldberg
Gwiazda filmów Ghost, Act Sister i Flowers of the Purple Fields aktywnie działa na rynku konopnym od kilku dobrych lat. Jej firma Emma & Clyde, nazwana na cześć matki i brata, specjalizuje się obecnie w produkcji suszu leczniczego, artykułów spożywczych na bazie konopi, a także pre-rollsów i innych akcesoriów do palenia. Whoopi była również współzałożycielką innej działalności konopnej Whoopi & Maya, która miała na celu oferować kobietom Kalifornii naturalny i bezpieczny lek na dolegliwości menstruacyjne. Firma produkowała głównie kakao konopne, nalewki ziołowe, płyn do kąpieli i balsam do ciała, które przynosiły znaczną ulgę przy bólach i skurczach. Po kilku latach współpracy, Goldberg zrezygnowała z zarządu z powodu konfliktów z jej partnerem biznesowym i firma się rozpadła. „Kiedy byłam młodsza, zdałam sobie sprawę, że marihuana dobrze mi pomagała w bólach miesiączkowych. Od tego czasu zaprzyjaźniłam się z nią” – wyznała Goldberg w wywiadzie dla magazynu Forbes w 2019 roku.
![](https://seedweed.pl/wp-content/uploads/2023/12/whoopi_goldberg-1024x344.png)
Carlos Santana
Niedawno legendarny gitarzysta we współpracy z Left Coast Ventures założył markę Mirayo by Santana, która specjalizuje się w produkcji wysokiej jakości suszu konopnego i produktów bazujących na CBD. Santana miał do czynienia z leczniczymi właściwościami marihuany jeszcze w dzieciństwie, na co zdecydowanie miało wpływ jego latynoskie pochodzenie. Konopie indyjskie są dla niego źródłem duchowości, które napędza jego twórczość. Od samego początku swojej kariery muzycznej Carlos opowiada o korzyściach płynących z marihuany, o jej właściwościach przeciwbólowych i rozluźniających, a także o przebudzeniu świadomości i kreatywności. „Konopie to przejście do nowej samoświadomości” — mówi Santana. Nazwa Mirayo jest tłumaczona jako „mój promień” i jest utworzona w celu pomocy ludzkości w odnalezieniu w sobie promieni światła.
![](https://seedweed.pl/wp-content/uploads/2023/12/carlos_santana-1024x344.png)
Jim Belushi
Jim Belushi po raz pierwszy zabłysnął na rynku konopi w roku 2015 jako legalny rolnik, zbierając ze swojej plantacji 48 roślin. Gwiazda As Jim Said i Curly Sue prowadzi obecnie 93-hektarową farmę w południowym Oregonie, która jest prezentowana w trzysezonowym serialu Belushi’s Grover na Discovery Channel. Serial opowiada o życiu Belushiego na jego farmie konopnej i ma na celu zmienić poglądy społeczeństwa co do biznesu konopnego i jego bezpieczeństwa. Jim stał się fanatycznym wyznawcą korzyści medycznych marihuany po stracie swojego brata Johna Belushiego, gwiazdy Animal House i legendy Blues Brothers, który zmarł w wyniku przedawkowania kokainy i heroiny. Łącząc siły z Grassroots Cannabis, Belushi zaczął produkować medyczną marihuanę Bubba Diagonal w ramach kampanii Blues Brothers x Grassroots. „Wierzę, że wszystkich ludzi, bez względu na preferencje polityczne, łączy zdrowie, uczucia i rodzina. Ta magiczna roślina będzie wspierać i pomagać we wszystkich trzech przypadkach”. – Jim Belushi.
![](https://seedweed.pl/wp-content/uploads/2023/12/jim_belushi-1024x344.png)
Miłość do marihuany łączy o wiele więcej nazwisk niż wymieniliśmy w artykule. Większość z nich prężnie rozwija przemysł konopny, zakładając własne firmy i biorąc udział w kampaniach reklamowych. Konopie indyjskie nabierają ogromnej popularności, zmieniając w ostatnich czasach opinię społeczną i politykę różnych państw. Wybór produktów konopnych staje się coraz szerszy, a ich zastosowanie nabywa coraz większego znaczenia.